טיפולים קוסמטיים לגברים

    טיפולים אסתטיים איכותיים זה אמדיקייר

    בין שירותינו ניתן למצוא טיפולי prp לשיער, הסרת קעקוע, הזרקות עיבוי שפתיים, טיפולי מזותרפיה לפנים ועוד. צרו איתנו קשר לפרטים ותיאום פגישה

    בטלפון 0723922054 📞, או בטופס צור קשר

    שאלת אבטחה,


    טיפולים קוסמטיים לגברים – תקציר ומבוא

    גברים הם פלח בעל קצב צמיחה מהיר בתעשיית האסתטיקה. נערכה סקירה של דברי דפוס על הבדלים בין המינים באנטומיית הפנים, התנהגות, ושימוש בטיפולים אסתטיים זעיר פולשניים בקרב גברים.

    קיימים הבדלים משמעותיים בין המינים באנטומיית הפנים, כאשר לגברים יש צורת גולגולת גדולה יותר אך ייחודית, מסת שריר שלד גדולה יותר, התפלגות ייחודית של שומן תת-עורי, וקמטי פנים בולטים יותר. כמו כן, גברים מפגינים התנהגות מסוכנת אשר יכולה לזרז את תהליך ההזדקנות, לרבות שימוש דל בשירותי רפואה מונעת, שיעורי עישון גבוהים יותר, וחשיפה מוגברת לאור על-סגול. למרות ההבדלים בין המינים באנטומיית הפנים ובהתנהגות, מעט מחקרים בדקו את תפקידו של המין בטיפולים קוסמטיים. בשל ההבדלים באנטומיית הפנים, גברים דורשים טכניקת הזרקה ייחודית של טוקסין הבוטולינום וחומרי מילוי לעור.

    גברים הם פלח בעל קצב צמיחה מהיר באוכלוסיית מטופלי הניתוחים הקוסמטיים, בעודם מייצגים 9% מכלל הטיפולים הקוסמטיים ב- 2012. יותר ממיליון טיפולים זעיר פולשניים בוצעו בקרב גברים, עלייה של 8% מ- 2011. למרות הדרישה המוגברת, הקהילה המדעית במידה רבה התעלמה מהגברים. בדרך כלל, מחקר על יופי והזדקנות מתמקד בפנים של נשים. טיפול קוסמטי יעיל לגברים דורש שהרופאים יכירו בהבדלים בין המינים באנטומיה, ביולוגיה של העור, הזדקנות העור, התנהגות ומטרות השבת נעורים. החשיבות של הבנת כלל ההבדלים המיניים הינה הכרחית לצורך סיפוק תוצאה קוסמטית מוצלחת.

    טיפולים קוסמטיים לגברים - אמ.די.קייר

    הבדלים ביולוגיים

    הבדלים אנטומיים בין המינים מתפרסים על טווח רחב והם משתקפים בהבדלים באברי מין חיצוניים, מערכת שרירים גדולה יותר ואנטומיה שלדית גדולה יותר אצל גברים בהשוואה לנשים. דימורפיזם זיווגי באנטומיית הפנים ובפיזיולוגיה עורית מתועד היטב, אך לעיתים רחוקות ישנה התייחסות להבדלים הללו בטיפול קליני.

    עורם של גברים עבה יותר בכל הגילאים, כאשר מידת העובי משתנה בהתאם לאזור האנטומי. כמו כן, בלוטות העור אצל גברים מפגינות פעילות מוגברת, כאשר לגברים יש ייצור מוגבר של חלב (sebum) וזיעה. קיימים הבדלים משמעותיים בהתפלגות השיער בגלל שצמיחה של שיער מיני תלויה באנדרוגנים. אנדרוגנים הופכים שערות עדינות, קטנות, ישרות וחסרות צבע לשערות טרמינליות, גסות ובעלות צבע. אזורים התלויים באנדרוגנים כוללים סנטר, שפה עליונה, חזה, שדיים, בטן, גב, וירכיים פנימיות.

    בעת הערכה של מטופל בתהליך קוסמטי ממין זכר חשוב לקחת בחשבון את המבנים התת-עוריים. גולגולתו של גבר ייחודית לא רק בשל גודלה הרב יותר , אלא גם בשל צורתה הייחודית. גברים נוטים להיות בעלי מצח גדול יותר עם רכסי גבות בולטים יותר, פדחת רחבה, ארובת עין מרובעת יותר, ולסת תחתונה בולטת יותר. לגברים יש מסת שרירי שלד יותר גדולה לרבות שרירים מימטיים בפנים.

    כמו כן, לגברים יש פנים מאוד וסקולריות בשל המקלעת הוסקולרית התומכת בשערות הזקן. צפיפות גדולה יותר של כלי דם בפנים עשויה לגרום לגברים להיות בעלי נטייה גדולה יותר לפתח חבורות כתוצאה מהזרקות, במיוחד בחלק התחתון של הפנים.

    אצל גברים, שכבה של רקמת השומן התת-עורית דקה יותר ללא קשר לגיל, אך לגברים יש שיעורי רקמת שומן גבוהים יותר באזור חלל הבטן. השומן התת-עורי בפנים גם מציג דימורפיזם זיווגי. הערכות של רקמת פנים רכה על-ידי שימוש במודלים משוחזרים תלת-ממדיים (3D) הדגימו שלגברים יש פחות רקמה רכה באזור הלחיים. לנשים יש 3 מ”מ יותר של רקמה תת-עורית באזור עצמות הלחיים בהשוואה לגברים. מבחינה רפואית, הבדל זה תורם ללחיים שטוחים וזוויתיים יותר אצל גברים.

    הזדקנות בקרב גברים

    ההבדלים האנטומיים בין המינים באים לידי ביטוי בהבדלים בתהליך ההזדקנות. פנים מזדקנות של גבר הן ייחודיות ויש להתייחס אליהן ולטפל בהן בצורה שונה. לגברים יש קמטי פנים בולטים יותר, למעט באזור הפה. אובדן של רקמת שומן תת-עורית עם הגיל בא לידי ביטוי בקמטי הבעה עמוקים יותר אצל גברים בשל עורם העבה ומערכת השרירים הבולטת בפניהם, בניגוד לקמטים שטחיים הנוטים להתפתח אצל נשים. אובדן נפח בולט גורם לגברים להיראות מבוגרים יותר ביחס לגילם בהשוואה לנשים.

    הבדלים התנהגותיים

    חשוב שרופאים לא יתעלמו מהבדלים התנהגותיים, אותם יש לקחת בחשבון כאשר מעריכים מטופלים ממין זכר בתהליך קוסמטי. בדרך כלל, גברים משתמשים בצורה יותר דלה בשירותי בריאות ושירותי דרמטולוגיה. גברים באופן גורף לא משתמשים מספיק בשירותי רפואה מונעת בהשוואה לנשים, ללא קשר לגודל ההכנסה או האתניות שלהם, אפילו כאשר לוקחים בחשבון שירותי טיפול מיני. ביחס לבריאות העור שלהם, גברים פחות צפויים לבקר אצל רופא עור, לבצע בדיקות לסרטן עור, או לבצע בדיקות עור באופן עצמאי.

    גורמי הזדקנות חיצוניים כוללים חשיפה לאור השמש, זיהום, עישון סיגריות, תנועות שרירים חוזרות, ותזונה. שני גורמי ההזדקנות החיצוניים המשמעותיים ביותר הם עישון וחשיפה לאור על-סגול (UV). גברים מעשנים לעתים תכופות יותר, ובכך מגבירים את הסיכון שלהם להזדקנות העור. ב- 2012, שכיחות עישון בקרב גברים בעולם הייתה 31.1% ו- 10.6% בקרב נשים. עישון הינו גורם סיכון בלתי תלוי בהתפתחות של אלסטוזיס הן בקרב גברים והן בקרב נשים, אף על פי שעישון התקשר באופן הדוק לגברים בהינתן שכיחות העישון הגבוהה יותר בקרבם.

    לא רק שגברים יוצר צפויים לעשן, אך הם גם יותר צפויים להיחשף לקרינת על-סגול. טבעה המגדרי של התעסוקה מתבטא בכך שגברים יותר צפויים לעסוק במקצועות באוויר הפתוח, מה שמביא לחשיפה גדולה יותר לאור על-סגול. כאשר גברים נמצאים תחת אור השמש, הם פחות צפויים לאמץ התנהגויות להגנה מהשמש. גברים משתמשים לעתים נדירות יותר בקרם הגנה לעומת נשים. מחקר אחד מצא כי 41% מהגברים לעולם לא השתמשו בקרם הגנה. בעוד שנשים יותר צפויות להשתזף בשמש ובמקומות מקורים בהשוואה גברים, גברים יותר צפויים לפתח כוויות שמש.

    טיפולים אסתטיים לגברים

    טוקסין הבוטולינום מסוג A וחומרי מילוי לעור המיועדים להזרקה הם החומרים העיקריים בכל מרפאת דרמטולוגיה קוסמטית. טכניקת ההזרקה משתנה במטופלים ממין זכר בשל ההבדלים באנטומיה ובמטרות המטופל. שימוש מוצלח בחומי מילוי לעור ובטוקסין הבוטולינום בגברים דורש פעולת איזון בין הגבריות לנשיות של הפנים, מאחר ושימוש מוגזם בכל אחד מהם עשוי להביא לתוצאה קוסמטית בלתי רצויה.

    טיפול בטוקסין הבוטולינום הינו הטיפול היחיד הנפוץ ביותר אשר מבוצע בקרב גברים. בהינתן ההבדלים האנטומיים, הזרקות של טוקסין הבוטולינום צריכות להיות מותאמות לפניו של הגבר. כאשר מטפלים בשרירי המצח, מומלץ להשתמש בטכניקת הזרקה שטוחה כדי לצמצם קימור של גבות ולשמור על מיקום רגיל ושטוח של גבות הגבר. כמו כן, יש לטפל בחלק הצדדי של המצח כדי להימנע מהתכווצות של חלקו הצדדי אשר עשוי להוביל לקימור הגבות.

    יש לנקוט בזהירות רבה כאשר מטפלים בחלק התחתון של שריר המצח. מאחר וצניחת גבות מתרחשת כאשר הגבות נופלות באופן משמעותי מתחת לגבול הארובה, אין מקום לטעויות בגברים בהינתן מיקומן הטבעי הנמוך של הגבות. ייתכן שיהיה צורך בהזרקות נוספות בכדי להבטיח טיפול מלא ומאוזן בשריר המצח בשל שטח הפנים הגדול של המצח הגברי. נדרשים בדיקה וטיפול זהירים בשריר המצח העליון אצל גברים עם התקרחות ומפרצים עמוקים כדי להימנע מתזוזה לא טבעית באזורי ההתקרחות.

    כאשר מטפלים בחלק התחתון בפניו של הגבר, אזור הפה אינו אתר נפוץ להזרקות בשל המחסור היחסי בקמטים באזור הפה. מומלץ לנקוט באמצעי זהירות בעת טיפול בהיפרטרופיה של שריר המלעס במטופלים ממין זכר כדי להבטיח שאכן קיימת היפרטרופיה שרירית (ולא בליטה צדדית רגילה של הלסת התחתונה).

    למרות ההבדלים בין המינים באנטומיית הפנים, שימוש בטוקסין הבוטולינום בקרב גברים לא נחקר מספיק במובנים של מינון, יעילות ובטיחות. סקירה של שימוש בטוקסין הבוטולינום בקרב גברים הניבה רק שני מחקרים שהתייחסו למין בעיצוב המחקר או בניתוח של קבוצות המשנה ומחקר אחד בלבד שהתייחס לטווח המינון. מחקרים אשר התייחסו למין בעיצוב המחקר שלהם מצאו כי מינון זהה של abobotulinumtoxinA (דיספורט®) פחות יעיל בגברים בהשוואה לנשים. טווח המינון במחקר הציע כי מינונים גבוהים של onabotulinumtoxinA (בוטוקס®) היו יותר יעילים בטיפול בפדחת אצל גברים. אף על פי שאין מחקרים אשר בודקים את השימוש בטוקסין הבוטולינום באזור אחר בפניו של הגבר, נתונים אלה מציעים כי גברים דורשים מינון כולל גבוה יותר.

    חומרי מילוי לעור יכולים להיות מאוד יעילים במטופלים ממין זכר אשר מתמודדים עם אובדן נפח בהינתן המחסור היחסי שלהם בשומן תת-עורי. שחזור נפח באמצעות חומרי מילוי לעור מגיע עם סיכון לפמיניזציה. אוגמנטציה במרכז הפנים צריכה להתייחס לאנטומיה של עצם הלחי בגברים. חומרי מילוי צריכים להיות מוזרקים בצורה רוחבית לאורך הקשת הזיגומטית, תוך הימנעות זהירה מכמות נפח גדולה מדי בחלק הקדמי והמרכזי של הלחיים. בניגוד לנשים, שעבורן מילוי שפתיים הוא הסיבה העיקרית לשימוש בחומרי מילוי, אצל גברים השפה העליונה בדרך כלל לא מקבלת התייחסות בשל הסיכון לפמיניזציה.

    מסקנה

    גברים אולי מייצגים חלק קטן מהמטופלים בתהליכים קוסמטיים, אך הם פלח גדל בתעשיית הקוסמטיקה. גברים הם אוכלוסיית מטופלים לא מנוצלת שיכולה לשמש כאזור להתפתחות בטיפולים האסתטיים. כאשר מספר הגברים שמחפשים טיפול הולך וגדל, רופאים צריכים להתייחס למין כאשר מעריכים ומטפלים במטופל בתהליך קוסמטי. כמו כן זה יחייב את הקהילה הרפואית להרחיב את הבנתנו בנוגע לפניהם של גברים והטיפול המתאים בהן באמצעות טיפולים קוסמטיים זעיר פולשניים.

    ליעוץ מקצועי ופרטים נוספים, פנה אל המומחים לטיפולים קוסמטיים לגברים – אמ.די.קייר.

    3.2/5 - (5 votes)
    צור קשר
    צור קשר

    אמדיקייר - seven טיפולים אסתטיים

    טלפון ישיר: 072-3922054

    או, השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

     

      שאלת אבטחה,